Attraktiva

Vackra, stiliga, söta eller kanske exklusiva? Jag vet inte riktigt vad vi anses som. Men vi är väldigt populära. Väldigt.

Att gå förbi en grupp Japaner utan att få blickar, kommentarer eller fnissningar är omöjligt. Vi hade nog varit världens absolut sämsta spioner. Vi är som två levande lyktstolpar. Alla ser oss. Det blir en hel del kort och fina kommentarer. Det finns även dom som anser att jag borde bli modell. Kanske stannar jag kvar i Japan och satsar på det.

Att stanna kvar efter jobbet för att träna funkade bra. Jag körde några löpintervaller in en backe. Andre vet jag inte riktigt vad han höll på med. Han hittade en basketkorg. Men det var allt. Bollen fanns i huvudet, den existerade inte i verkligheten. Det började med att han låtsades han hade en boll. Han hoppade, slängde med armarna. Reaktionen var neutral. Svårt för mig att veta om han träffade eller inte. Han visste nog inte själv. Men efter ett tag kom kräsenheten. Han hittade en plastflaska som fick agera boll. Samtidigt sprang jag upp och ner för backen. För många låter detta nog som galenskap. Men det var bland det bästa vi gjort på hela veckan.

Den långa arbetsveckan har tagit all vår kraft. Vi kommer hem ganska sent, det är mörkt och vi bor på vischan med risfälten. Det gör det svårt att upptäcka området, men imorgon ska familjen ta med oss till storstaden Osaka. Förhoppningsvis får vi se lite japansk historia och ta häftiga bilder.

För att få lite extra energi var vi idag in på en lokal matbutik. Den vänstra högen är givetvis min.

12092245_1047152535319243_1115929566_n 12083661_1047152651985898_1715636060_n

Hade redan börjat äta innan jag kom på att jag skulle försöka ta ett prydligt kort. Blev sådär

12071312_1047152608652569_294984415_n

André pluggar till körkortet. Han spelar alltså typ Parking simulator på telefonen

//Johannes

Kommentera

